8 uur lang in de trein - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Anouk Volger-Poetoehena - WaarBenJij.nu 8 uur lang in de trein - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Anouk Volger-Poetoehena - WaarBenJij.nu

8 uur lang in de trein

Door: Anouk Volger-Poetoehena

Blijf op de hoogte en volg Anouk

13 Maart 2018 | Indonesië, Jogjakarta

Vanochtend was het al weer tijd om het schitterende Bandung achter te laten. De reis moest weer verder. Om5.30 werden we gewekt zodat we om 6.45 in de bus richting station konden zitten. Onze flamboyante medereiziger Nico had echter de hele wekservice gemist. De treinen hier zijn niet zoals de NS trejnen... Ze zjjn hier behoorlijk punctueel. Dus als ze om 7.20 vertrekken, vertrekken ze ook echt om 7.20... Resultaat was dat we om 7.05 een race tegen de klok gingen houden om dwars door het drukke verkeer op tijd bij de trein te zijn. Groot applaus voor de chauffeur, hij deed het in minder dan 10 minuten, waardoor we zelfs nog enigzins speling hadden.
De trein zelf was behoorlijk luxe. We reisden dan ook in excecutive klasse.... Enorm veel beenruimte en lekker stoelen. Alles was prima, op het toilet na. Dit bleek een hurktoilet te zijn... En in een schuddende trein is het zelfs voor de ervaren Indo lastig om goed te mikken. Dit wist ik van te voren niet.
Dus terwijl ik genoot van alle uitzichten over de rijstvelden en bergen en de trein dwars door oude dorpjes heen scheurde, kloekte ik zo'n 1,5 liter water weg. Resultaat, mijn blaas werd alsmaar groter en groter en om 14.45 stond hij echt op knappen waardoor er niks anders opzat dan een toilet te zoeken. Guido is voor mij nog de hele trein door gelopen op zoek naar een zittoilet, maar helaas was er echt alleen een hurktoilet en was die bij onze cabine hoorde een van de schoonste. Dit werd voor mij de spannendste onderneming ooit. Half over mijn nekgaand moest ik me goed concentreren om nergens in te gaan staan, niet om te vallen en ondertussen ook niet over mijn eigen schoenen of broek te plassen. Ik sta versteld over mijn eigen balans en hurk kunsten want ik ben er zonder grote problemen vanaf weten te komen.
Nu zijn we beland in Yogjakarta en gaan we de komende dagen flink wat cultuur snuiven in deze omgeving.

  • 14 Maart 2018 - 06:16

    Lucía:

    Hahahahaha, lig echt in een deuk

  • 14 Maart 2018 - 06:51

    Margreet:


  • 14 Maart 2018 - 08:12

    Miriam Poetoehena :

    En dat voor jou? Wc in de trein gebruiken?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Kleine stappen, grote reizen

Actief sinds 11 Maart 2018
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 5000

Voorgaande reizen:

11 Maart 2018 - 25 Maart 2018

Rondreis Java en Bali

Landen bezocht: