wat te doen met je vrije tijd - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Anouk Volger-Poetoehena - WaarBenJij.nu wat te doen met je vrije tijd - Reisverslag uit Malang, Indonesië van Anouk Volger-Poetoehena - WaarBenJij.nu

wat te doen met je vrije tijd

Door: Anouk Volger

Blijf op de hoogte en volg Anouk

17 Maart 2018 | Indonesië, Malang

Gisteren eventjes geen post. We hadden namelijk een treinreis van yogjakarta naar Malang op het programma staan. De treinrit verliep alleen van begin af aan al erg hobbelig en met plostelinge rembewegingen dat mijn voedsel al langzaam omhoog kwam. Dus nam ik mijn primatour en lag ik na 15 minuten in diepe coma. Ben alleen nog wakker geworden om op een station met zit toiletten een plas pauze te houden en daarna nog een keer voor de lunch. Maar verder was het echt diepe coma.
's avonds zijn guido en ik wel naar de Mall olympic Garden geweest. Even shoppen en eten en natuurlijk in de speelhal racegames en schietgames spelen.
Vandaag hadden we een vrije dag. We mochten zelf beslissen wat we gingen doen. Dus hebben we een wandelroute door het centrum van malang gedownload en zijn we met de taxi naar het Stasiun gegaan om te starten. De tocht bracht ons langs het gemeente huis over het JP coenplein en daarna naar de vogeltjesmarkt. Hier werden alleen niet alleen vogeltjes verkocht. In de kleine draadkooien zaten ook katten (oa. Main coons en Perzen) apen, konijnen en ook hele zielige blaffende honden. I know, picture or it didn't happen, maar ik weigerde hier foto's van te maken.
Daarna snel doorgelopen naar de Alun Alun, het centrum plein vol met spelende kinderen en chillende gezinnen. Natuurlijk moest er ook een bezoekje gebracht worden aan Toko oen. Lekker chocoladetaart en een drankje. Maar toen hadden we het eigenlijk wel weer gezien in Malang. Dus we wandelde even door naar de Mall Olympic Garden, hebben daar wat boodschappen voor vannacht gehaald en hebben de taxi terug naar het hotel genomen.
Eigenlijk was ons plan om te chillen bij het zwembad, maar het was een heel.klein zwembad, het regende en alle overdekte stoelen waren bezet door indofamilies. Dan maar in de eetzaal skip bo spelen en watermelon juice drinken. Terwijl we hevig aan het strijden waren had ik ook nog even de tijd om op te zoeken wat er dan nog te doen was in de omgeving. Zo zag ik eerst het Dino park. Een soort jurasic park alleen dan met robots en beelden. Super vet. Maar toen ik even verder keek op de website bleek er ook een dierentuin te zijn, Batu Secret Zoo. Guido en ik hebben de traditie om tijdens elke vakantie indien mogelijk een dierentuin te bezoeken. Dus hebben we de plannen gewijzigd. Spullen gepakt, taxi opgeroepen en rijden maar. Het lag 14 km vanaf ons hotel, maar maps had al aangegeven dat je er ongeveer 52 minuten over zou doen.... En maps had gelijk. Het snelste wat onze taxi chauffeur kan rijden in het verkeer van Malang is 50km/h en echt dan voelt het alsof hij met 180 over de snelweg scheurt. Het is hier namelijk de ene traffic jam na de ander. En zelfs met alle schitterende inhaalacties van onze chauffeur duurde de rit echt 55 minuten.
De dierentuin is wel echt de moeite waard. De dieren zien er super goed uit, hebben mooie schone en vrij ruime hokken en er zit zelfs een soort mini kermis bij, inclusief dodelijk uitziende achtbaan. We hebben ons hier 3 uur lang weten te amuseren. We hadden met onze taxi chauffeur afgesproken dat hij ons ook weer om 18.00 zou komen ophalen. En die knakker was gewoon op tijd. Ok, 5 minuten later, maar tis een indo dus pelan pelan.
De terug weg was al even slow motion als de heen weg. Maar onze taxi chauffeur liet ons even de fijne kneepjes van het inhalen zien. Een 2 baans weg is namelijk alleen ter indicatie, het is een richtlijn, geen hard feit. Dus als het past om met zijn 3en naast elkaar te rijden en je kan op deze manier inhalen via welke kant dan ook, dan moet je dat doen. Toeteren betekent dat je op welke manier dan ook wilt of gaat passeren. Als je vindt dat je voorganger te langzaam rijdt en inhalen geen optie is mag je met lichtsignalen aangeven dat die slome dodo zijn gaspedaal mag indrukken. Het is allemaal zo eenvoudig hier.
Nadat we net een heeeeeeeel kort nachtje slaap gehad hebben is het nu al weer tijd om op te staan. We vertrekken om 0.00 naar de Bromo vulkaan. Dit allemaal om de zon op te zien komen. Vakantie noemen ze dat ;)